Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O1] silnik 2.0 szarpie, błedy vagcom - prośba o interpretac

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [O1] silnik 2.0 szarpie, błedy vagcom - prośba o interpretac

    kup 17"
    wszystko ok oprócz tych żółtych zacisków jak dla mnie. IMHO zaciski na srebrno jak już żeby je po prostu optycznie odświeżyć a dla dopełnienia efektu ciemnego lakieru i czarnych felg lekko przyciemnic szybki i będzie 8)

    a co do marki to chyba nikt nie narzeka :szeroki_usmiech
    sebanek79

  • #2
    [O1] silnik 2.0 szarpie, błedy vagcom - prośba o interpretac

    Witam.

    Znajomy ostatnio kupił Octavię z 2000r. 2.0 benzyna, przebieg 156000km.
    Po przejażdżce nie spodobała mi się praca silnika - jadąc na biegu ze zwolnionym pedałem gazu i jego ponownym (nawet najlżejszym) naciśnięciu silnik wyraźnie szarpie, podobna sytuacja jest kiedy jadąc spokojnie (niskie obroty) dociskamy pedał gazu. Natomiast przy jeździe z wdepniętym gazem silnik pracuje równo w całym zakresie obrotów. Druga sprawa - na postoju wskazówka obrotomierza drga - jak się później okazało na vag comie zmienia się wartość obrotów - przeskakuje między wartościami 760 i 800 obr/min.

    Oto błędy jakie wyrzucił vag:

    Address 01 -------------------------------------------------------
    Controller: 06A 906 018 FH
    Component: 2.0l R4/2V MOTR HS V03
    Coding: 00011
    Shop #: WSC 11111
    5 Faults Found:
    17536 - Fuel Trim: Bank 1 (Mult): System too Lean
    P1128 - 35-10 - - - Intermittent
    16556 - Fuel Trim: System Too Rich: Bank 1
    P0172 - 35-10 - - - Intermittent
    16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
    P0300 - 35-10 - - - Intermittent
    16685 - Cylinder 1 Misfire Detected
    P0301 - 35-10 - - - Intermittent
    17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer
    P1570 - 35-10 - - - Intermittent
    Readiness: 0000 0000

    Szukając na forum poszczególnych kodów błędów znalazłem tylko opisy usterek wynikających z instalacji LPG, natomiast kolega gazu nie ma założonego...

    Proszę o podpowiedź, gdzie należy szukać usterki.
    Z góry dziękuje za pomoc

    Komentarz


    • #3
      Błąd 17536 - sprawdzić regulator ciśnienia paliwa i utrzymanie ciśnienia paliwa oraz sprawdzić czy nie ma jakiś nieszczelności w układzie paliwowym lub wydechowym.
      Błąd 16556 - sprawdzić regulator ciśnienia paliwa i utrzymanie ciśnienia lub sprawdzić wtryskiwacze.
      Ja bym tu obstawiał regulator ciśnienia paliwa i właśnie z jego powodu może też szarpać.
      Błędy 16684 i 16685 gubienie zapłonu na pierwszym cylindrze - sprawdzić przewody i świece.
      Szarpanie może też być tym spowodowane. Sprawdźcie czy przewody są dobrze założone na świece, może któryś spadł.
      Błąd 17978 - odpalenie silnika zablokowane przez imobilaizer - musiał kiedyś imo ześwirować i nie zczytał dobrze kluczyka i zablokował odpalenie albo już jest stacyjka wyrobiona.
      Pozdrawiam
      Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

      Komentarz


      • #4
        Dzięki za podpowiedź.
        Świece i podłączenie przewodów sprawdzimy w weekend.
        Immobilizer - nie działa na drugim kluczyku...
        Regulator ciśnienia paliwa - da się go sprawdzić jakoś organoleptycznie, czy tylko przez pomiary - serwis?

        Komentarz


        • #5
          Zamieszczone przez riki
          Immobilizer - nie działa na drugim kluczyku...
          To właśnie po próbie odpalenia tym kluczykiem pewnie wyskoczył ten błąd.
          Zamieszczone przez riki
          Regulator ciśnienia paliwa - da się go sprawdzić jakoś organoleptycznie, czy tylko przez pomiary - serwis?
          Jeżeli membrana pękła to się da. Do niego dochodzi przewód z podciśnieniem i spróbujcie zassać powietrze ustami. Jeżeli daje sie zassać to membrana jest pęknięta i regulator do wymiany. Ale mogła też walnąć sprężyna i wtedy nie da się tak sprawdzić. Regulator znajduje się przy listwie wtryskowej i jest okrągły o średnicy około 5cm.
          Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

          Komentarz


          • #6
            ja dodam, że proponuje również sprawdzić pracę sondy ( sond jeśli sa dwie)- system too rich .
            Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc

            Komentarz

            POWRÓT NA GÓRĘ
            Pracuję...
            X